Cum combinăm alimentele raw vegan?

Tot mai multe persoane apelează la dieta raw vegan pentru a duce o viață sănătaosă, fericită și pentru a scăpa de bolile cauzate de alimentație. Însă nu doar adoptarea unui regim crudivor vă scapă de probleme, ci combinarea corectă și exactă a alimentelor constitue un aspect foarte important demn de luat în considerare.

Din această cauză, felul în care combinăm și dozăm alimentele pentru a fi cât mai mult pe gustul nostru, generează sau nu probleme la nivel digestiv. Atât fructele, cât și legumele au medii și intervale de timp diferite pentru a fi digerate. Combinarea corespunzătoare a acestora determină o digestie eficientă, un organism sănătos și o stare de bine continuă.
Astfel este bine să ținem cont de următoarele aspecte:
Verdețuri – salată verde, spanac, ridichie, stevie, leurdă, ceapă verde, pătrunjel, leuștean, busuioc, castravete, brocoli etc.

19-greenveggies

foto: ph2music.tumblr.com

De obicei, verdețurile se pot combina cu orice aliment, în funcție de dorința fiecărei persoane. Acestea trebuie mestecate foarte bine, până devin un suc verde, ușor de digerat.

 

Fructe dulci – banane, curmale, stafide, smochine, prune, struguri dulci etc.

foto: nevaruck.tumblr.com

Fructele dulci merg combinate cu frunzele verzi sau cu alte fructe dulci. De obicei, fructele din acestă categorie trebuie consumate ca o gustare, înainte sau după masa obișnuită cu cca. 30-40 de minute.

 

Fructe acide – roșii, portocale, lămâie, ananas, grapefrut, kiwi, mandarine, căpșuni, vișine, struguri acri etc.

tumblr_inline_n5iyx1BVjz1s3ji3b

foto: betterlivingdays.tumblr.com

Fructele acide se pot consuma doar în combinație cu fructele sub-acide.

 

Fructe sub-acide – mere, pere, piersici, nectarine, caise, mango, fructe de pădure, cireșe etc.

pear-juice

foto: rp-sephiroth.tumblr.com

Fructele sub-acide se pot consuma doar în combinație cu fructele acide sau dulci.

 

Pepene – galben și roșu.

tumblr_inline_n7kcajRa011sh0k27

foto: bodyatemple.tumblr.com

Pepenele nu se consumă cu niciun alt aliment și nici nu se combină între ei, pentru este un aliment care se digeră foarte repede, întrucât conține 80-90 % apă. Ori se mănâncă ca o masă separate (și nu ca un desert după masa obișnuită), ori nu se mai mănâncă deloc.

 

Nuci & Semințe – nuci, semințe de floarea soarelui, de susan, de in, de cânepă, nuci de cocos etc.

MW-AU956_smnuts_20121002175526_MG

foto: ixamxleigh.tumblr.com

Nucile și semințele se recomandă să fie consumate cu moderație, întrucât timpul de digerare este destul de lung. Din cauza acidității ridicate pe care o introduc în organism, aceste alimente se combină cu verdețuri. Însă, se pot combina în alimentație și semințe între ele.

 

Fructe grase – avocado, măsline etc.

tumblr_luwsmodEpB1qzn70jo1_r2_500

foto: ginobambino.tumblr.com

Nu este recomandat ca fructele din această grupă să fie combinate cu o altă sursă de grăsime precum nuci și semințe, deoarece se digeră foarte greu. Fructele grase pot fi consumate împreună cu verdețuri. Avocado se combină cu fructele sub-acide și cu verdețuri.

 

Rădăcinoase, flori și amidonoase – morcovi, sfeclă roșie, cartofi, conopidă etc.

tumblr_n3flmjAPi91s2sh0to3_1280

foto: mycookshelf.tumblr.com

Pot fi combiate între ele sau doar cu verdețuri.

 

Combinarea și consumarea corectă a alimentelor raw vegan ajută la reglarea și stabilizarea digestiei pe o perioadă îndelungată de timp. Dacă vrei să te bucuri de o digestie ușoară, să ai un tranzit intestinal fără probleme și un tonus energetic necesar întregii zile, respectă sfaturile prezentate mai sus și vei duce o viață sănătoasă, fără balonări.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s