Ce să NU mănânci când faci sport

Sportul este una dintre regulile de aur pentru o viață sănătoasă. Activitatea fizică te ajută nu doar să arzi calorii și să scapi de kilogramele nedorite, ci și să-ți menții bateriile încărcate. Dar discuția e un pic mai stufoasă: când facem sport, trebuie să ne ferim de anumite alimente și obiceiuri alimentare. Cel puțin, pentru o vreme.

Fructe

tumblr_ngjebbd1yl1s8k6fso1_500

foto: csfusa.tumblr.com

 

Dacă intenția ta este să slăbești, atunci trebuie să-ți determini corpul să consume rezervele existente de zahăr. Asta înseamnă că nu-ți priește să adaugi altele. Nu imediat după, cel puțin. Ar fi de preferat să faci o pauză de măcar o oră-două între activitatea fizică și consumul de fructe.

 

Dulciuri

tumblr_static_1-sweets-invention-640x360

foto: tumblr.com

Explicația este aceeași ca în cazul fructelor. La fel, pauza recomandată între sport și consumul de dulciuri este de 1-2 ore.

 

Făinoase

tumblr_lm2s9jWBhR1qfpcnio1_500

foto: gastrogirl.tumblr.com

Dacă mănânci făinoase imediat după sport, e ca și cum nu ai fi făcut deloc. Prin mișcare, epuizezi rezervele de glicogen ale corpului. Dacă te-apuci să mănânci făinoase imediat după, le înlocuiești cu glucoză alimentară și, practic, e anulat întreg efectul sportului. Încă o dată, recomandăm o pauză de 1-2 ore între sport și consumul de făinoase.

 

Carbohidrații

tumblr_o367p6CYY01uylqjwo1_500

foto: tumblr.com

După o ședință de exerciții fizice, consumul de carbohidrați ar trebui limitat pe cât posibil. Printre alimentele bogate în carbohidrați se numără pâinea, orezul, fasolea, porumbul, pastele, morcovii, bananele, perele, strugurii sau nucile. Motivul pentru care se recomandă evitarea lor după sport este că acestea eliberează glucoza foarte rapid, favorizând astfel refacerea rezervelor de grăsime.

 

Dar ÎNAINTE de sport?

tumblr_mwhevlfLe71s24qdco1_500

foto: tumblr.com

Am stabilit cât trebuie să așteptăm după o ședință de exerciții fizice pentru a mânca alimentele de mai sus. Dar cum rămâne cu mâncatul ÎNAINTE de sport? Nutriționiștii recomandă să nu consumi absolut nimi cu 3 ore înainte. În primul rând, astfel îți va fi mai ușor să alergi. În al doilea rând, eviți suprapunerea exercițiului fizic cu procesul digestiv. Această regulă e valabilă în privința tuturor alimentelor, nu doar a celor despre care am discutat anterior!

 

Ce putem să mai spunem? Antrenament plăcut!

 

Foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s