Cum trebuie să mănânci când faci sport

Pentru a avea o viață cât mai sănătoasă și o ,,talie de viespe” este necesară practicarea exercițiilor fizice și adoptarea unei alimentații corecte. Orice tip de exercițiu fizic te ajută să îți menții greutatea sau să scapi de kilogramele/caloriile în plus. De aceea, alimentaţia deține un rol important în timpul antrenamentului.
Descoperă cum trebuie să te hidratezi corect și care sunt alimentele pe care le poți consuma atunci când faci sport!

Masa servită după antrenament

tumblr_inline_mp4c9uqOrB1qz4rgp

foto: tumblr.com

De obicei, antrenamentul trebuie să aibă o durată de 45 de minute, timp în care energia noastră este folosită la maximum. De cele mai multe ori, de teama repunerii caloriilor eliminate prin sport, foarte multe persoane se înfometează, refuzând să mai mănânce după terminarea antrenamentului. Această impresie este total greșită. Pentru a ajuta corpul să îşi refacă rezervele de glicogen, masa servită după antrenament este vitală.
Însă, nici nu trebuie să ne înfruptăm cu dulciuri sau mâncăruri grase, deoarece beneficiile rezultate în urma practicării exercițiilor fizice se vor anula.

Hidratare pe tot parcursul antrenamentului

tumblr_me8mk5cqgR1rfp478o1_500

foto: chloehelpme-rph.tumblr.com

Pe parcursul antrenamentului, lichidele sunt vitale. Se recomandă consumarea de apă imediat după antrenament, fiind necesară pentru prevenirea deshidratării, ce poate apărea ca urmare a transpirației intense prin pierdea mineralelor din corp. În acest caz, apa plată și apa minerală sunt cele mai îngăduite lichide de consumat.

Consum de fructe și legume

tumblr_o18louzwnx1svbc4uo1_400

foto: tumblr.com

Prospete sau preparate, fructele sau legumele sunt recomandate pentru a fi consumate după încheierea programului de exerciții fizice. Deoarece acestea sunt benefice pentru hidratare, dar şi pentru aportul de vitamine şi minerale adus organismului.

Consum de grăsimi

tumblr_nvi6nw9PAE1s5wnpzo1_500

foto: tumblr.com

De cele mai multe ori, oamenii asociază consumul de grăsimi cu un mod de îngrășare rapid. Cei mai mulți includ aici toate tipurile de grăsimi, chiar și pe acelea care sunt benefice pentru organism, precum uleiul de cocos, nucile, semințele sau fructul avocado. Însă, nutriționiștii recomandă consumul de grăsimi pentru recuperarea dozei de energie.

 

Consum de proteine

tumblr_now684KqET1uph9aco2_500

foto: tumblr.com

Pentru dezvoltarea musculaturii este recomandat consumul de proteine după încheierea antrenamenului. Proteinele sunt cele care ajută la buna fucționare a organismului și la dezvoltarea mușchilor. Necesarul de proteine poate fi luat din alimente precum mazăre, fasole sau linte, brânză, ouă, carne.
În concluzie, alimentația face diferența dintre un antrenament reușit, corect și unul eșuat. Recuperarea de după antrenament este foarte importantă precum antrenamentul în sine. Greutatea dorită depinde de alimentație într-o proporție de 60%, sport 30% și motivație 10%.

Tu ce mănânci înainte, în timpul și după programul de antrenament? Împărtășește-ne experiența ta în secțiunea Comentarii!

 

Foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s